2017. december 16., szombat - Etelka, Aletta

Edzéselmélet

Ha sok a középtáv…

mentalis-felkeszules-verseny-

Ha csak szurkolóként vagy kísérőként vettél részt eddig a versenyeken, de kedvet kaptál a triatlonhoz, akkor ezek a sorok Neked szólnak. Ahogyan a futást sem egy maratonnal szokás kezdeni, így a triatlon esetében is érdemes a fokozatosság elvét követni. Ha … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet

Hogyan tervezzük meg pontosan a szezont?

versenynaptar-osszeallitas

Egyre többen vannak azok, akik ilyen-olyan indíttatásból hosszútávú vagy féltávú triatlonozásra adják a fejüket. Hála Istennek a korábbi évekkel ellentétben már Magyarországon is több ilyen verseny közül lehet válogatni. Hosszútávból, illetve középtávból, egyszerűbb nevén 70.3-as viadalból is találunk májustól szeptemberig … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet

Tényleg hasznos a nyújtás?

nyujtas-hatasai

Az alap hiedelem, vagy inkább szokás, hogy melegíts be edzés előtt, nyújtsd izmaid edzés után, hogy ellazuljanak, ne legyen izomlázad, és gyorsabban regenerálódj. Ezt mai napig nagyon sok helyen fel lehet fedezni, sokan kérdezik tőlem, hogy mennyit kell nyújtani, miért … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet, Tanácsok

Vajon eleget iszol az edzés alatt?

izzadas-edzes

Az izzadás a test természetes “fegyvere” a túlhevülés ellen. Miközben ömlik rólad a víz tekerés közben, biztosan nem ezen szoktál elmélkedni, de így a gép mellől érdemes kicsit számolgatni. Vajon eleget iszol az edzés alatt? 1. A testsúlyodhoz viszonyított 1 … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet

Edzés hideg időben

teli-futas-hajnalban

A csípősebb őszi reggelektől egészen a tavasz közepéig néha szenvedés a kinti – amúgy csodálatos élményeket kínáló – testedzés. Ha valami, hát egy intervall edzés megoldható sállal a száj előtt, fülvédővel és kapucnival: amikor a torokfájdalom elkezdődne, futásból érdemes gyaloglásra … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet

Miért erősítünk télen?

erosites-triatlonistaknak-futoknak

Biztosan sokszor megfordult már a fejetekben, hogy miért fontos az alapozás alatt kiemelten foglalkozni az erőfejlesztéssel. Nagyon fontos, hogy tisztán lássunk ezen a téren is. Mi, miért van, milyen hatást fejt ki? És nem utolsó sorban, hogy megtérüljön a befektetett … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet

Milyen izmokat használsz tekerés közben?

kerekparozas-soran-hasznalt-izmok

Talán nem is gondolnád, milyen összetett izommunkát jelent a tekerés! Ez a kép a lábizmok kerékpározás közbeni működését mutatja be – így dolgozol a bringán vagy éppen egy Spinning® órán! Képzeld el a pedálhajtási kört egy óra számlapjaként. Amikor a … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet, Médiatár

Regeneráció a versenyek után, között

regeneracio-verseny-utan-pihenes

Sokszor teszem fel a kérdést magamnak egy-egy nehezebb hosszútávú verseny után, vajon mennyi a tényleges regenerációs idő. Amikor egymást követik a fél-, és teljes távok, szinte heteken belül, nagyon fontos, hogy fent tudjuk tartani a formát. Ez a hosszútávú triatlonista … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet

Speciális bemelegítés és nyújtás futóknak

nyujtas-futoknak

A testileg és lelkileg is erősebb igénybevételhez a szokásosnál is több bemelegítés szükséges. Ez a speciális többlet része a melegítésnek: általában egyéni. Függ a verseny távjától vagy az edzés erősségétől és még jobban a futó pillanatnyi edzettségétől, idegállapotától. Fontos ez … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet

Mezítlábas futás vs. mezítlábas mozgás

mezitlabas-futas-mozgas-elonyei

A futás részben képesség, részben tanult mozgásforma. Az egyéni, hogy ki mennyire érzi és mennyire kell tudatosan tanulnia, vagy van ráutalva arra, hogy valaki tanítsa meg neki a helyes futó technikát. A helyes technika itt az alkatának és céljainak leginkább … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet, Egészség/Betegség

Milyen a helyes futótechnika?

helyes-tartas-futas-kozben-helyes-futotechnika

Edzéscéltól függetlenül, legelső feladat mindig az állóképesség javítása, a keringési rendszer felkészítése a magasabb igénybevételre, mely nemcsak a sportági képességek alapja, de az egészséges test pillére is egyben. Ehhez pedig a járás, kocogó- futógyakorlatok hozhatják a legjobb eredményeket. Természetesen ehhez … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet, Tanácsok

Mikor szükséges a mentális készségfejlesztés?

triatlon-motivacio-56

Minden esetben az elsajátítandó pszichológiai készség alapelveit kell megtanítani és gyakorolni a rendszeresen tartott foglalkozások során. Ez gyakorlás akár az edzések első 15-30 percében is megtörténhet, viszont az adott foglalkozás tartalma határozza meg, hogy az edzés végén vagy az elején … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet, Egészség/Betegség

Versenynaptár


Tovább a versenynaptárhoz

Téged mi motivál?

Hírlevél feliratkozás

Triokos

Facebook

Küldd el beszámolódat!

Szavazás

Te használsz úszáshoz teknőcöt, bóját vagy snorkelt?

Szavazás állása

Loading ... Loading ...

X