2017. december 16., szombat - Etelka, Aletta

Tanácsok

Formaidőzítés: mennyit és hogyan kell edzeni?

kerekpar_vasarlas-tanacsok-merettablazat-

A versenyek előtt mindig nagy kérdés a formaidőzítés. Mennyit kell edzeni, hogyan kell edzeni? Az idegen szóval taperingnek nevezett formaidőzítés a sportolók edzésterhelésének csökkentése a fontos verseny előtti napokban a célból, hogy a teljesítmény optimalizálódjon. Ezt a kijelentést azért azt … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

3 erősítő gyakorlat futóknak és triatlonistáknak

plank-gyakorlat-helyes-kivitelezese

Kezdőknél gyakran előforduló probléma a hát- és derékfájás, melynek többek között az is lehet az oka, hogy a sportoló mély hátizma és a törzsizma gyenge. Ha meggyőződtünk róla (egy sportorvos segítségével), hogy nincs semmilyen egyéb elváltozás (pl. gerincsérv) panaszaink mögött, … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Mit érdemes végiggondolni kerékpár vásárláskor?

kerekpar_vasarlas-tanacsok-merettablazat-

Ez egy kényes téma és ahány ház, annyi szokás, de gondoltam érdemes vele foglalkozni, hiszen a triatlon egyik legdrágább kelléke a kerékpár és nagyon fontos, hogy jót vegyen az ember, de hogyan kezdjünk hozzá? Az itt leírtak az én 25 … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Hogyan szabályozd az energiaszinted?

energiaszint-szabalyozasa-verseny-tanacs

Egy sporteseményen szabályoznod kell az energiaszintjeidet és meg kell győződnöd róla, hogy maximális energia áll a rendelkezésedre. Soha nem tudhatod, hogy az időjárás mikor szívja el az energiáidat. Muszáj energiát raktároznod, hogy amikor szükséged van rá, legyen honnan meríteni. Felvázoljuk … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Hogyan válasszunk okosan neoprént triatlonhoz/úszáshoz?

neopren-triatlon-tanacsok-

Aki elkezd triatlonozni komolyabban, az szembesül vele, hogy két nagyobb tétel van a felszerelések között, amire érdemes többet áldozni, hogy a versenyzés és az edzések valóban élmény számba menjenek! Az egyik ilyen a jó kerékpár a másik egy jó neopren. … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Kit érdekel, ha lassan futsz?!

lassu-futas-

Amatőr, vagy hobbi futóktól gyakran hallhatjuk a következő mondatokat: „Én vagyok a leglassabb futó, akivel valaha találkoztál”, vagy: „Nálam lassabban biztosan nem fut senki”. Sok olyan futó van, aki amiatt nem csatlakozik futóközösségekhez, vagy nem jár utcai futóversenyekre, mert zavarja, … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Kis Gyula tanácsai a nagyatádi Extrememan indulóknak

extrememan-nagyatad-2014-uszas

Hétszer vágtam neki a nagyatádi Extrememannek és ebből hatszor célba is értem. Azt a bizonyos egy DNF-et pedig életem végéig tüskeként hordozom magamban. Így a legelső és legfontosabb tanácsom a harcba szállóknak, hogy HA nincs akkora akadályozó tényező, vagy rosszullét, … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Kommentálom magam – a belső beszéd szerepe

futas-mentalis-trening-futas-tanacsok-verseny-elott-

Akár tudatában vagy akár nem, állandóan beszélgetsz magaddal, amit belső beszédnek hívunk. Néha ezt a beszélgetést hangosan folytatjuk, de többnyire, a beszélgetés a fejedben zajlik. Néha az üzenetek, amiket magadnak küldesz pozitívak – „Tudom, hogy meg tudom csinálni”, „Fenébe is, gyors … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Tényleg hasznos a nyújtás?

nyujtas-hatasai

Az alap hiedelem, vagy inkább szokás, hogy melegíts be edzés előtt, nyújtsd izmaid edzés után, hogy ellazuljanak, ne legyen izomlázad, és gyorsabban regenerálódj. Ezt mai napig nagyon sok helyen fel lehet fedezni, sokan kérdezik tőlem, hogy mennyit kell nyújtani, miért … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet, Tanácsok

3 tipp, amivel gyorsabb lehetsz a bringán

kerekpar-gyorsasag-fejlesztese

Nem lesz egyszerű, mégsem lehetetlen vállalkozás. Ha fokozatosan szoktatod hozzá a szervezeted a nagyobb terheléshez, akkor elég időt hagysz magadnak ahhoz, hogy testileg és szellemileg is megszokott legyen a gyorsabb tempó. 1. Szárnyald túl magad! Kezdőknél gyakran előfordul, hogy csak … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

A legyőzhető távolság 21 097 lépésben

tanacsok-felmaratonhoz

Tegyük fel, hogy átlagosan 1 métereseket lépünk a versenytempónkban, akkor a félmaratonunk 10548 bal-lépés és ugyanennyi jobb is. Ha másodpercenként kettőt lépünk, akkor 2 óra 55 perc alatt érünk célba, ha gyorsabban szedjük a lábunkat és például másodpercenként hármat lépünk … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Az eredmény fejben dől el, avagy a mentális tréning

futas-mentalis-trening-futas-tanacsok-verseny-elott-

Jó versenyzőnek számít, akinek nem csak a lába erős, de a fejében is a helyén vannak a dolgok. Taktikus, és előre gondolkodó. Magabiztos, ha kell higgadt, ha kell harap, nehéz helyzetekben is pozitív marad a gondolkodása. Tisztelni tudja a versenytársakat, … Tovább


Kategóriák: Tanácsok

Versenynaptár


Tovább a versenynaptárhoz

Téged mi motivál?

Hírlevél feliratkozás

Triokos

Facebook

Küldd el beszámolódat!

Szavazás

Te tagja vagy valamilyen egyesületnek?

Szavazás állása

Loading ... Loading ...

X