2017. június 25., vasárnap - Vilmos

Táplálkozás

Frissíts korlátok nélkül!

frissites-kulacs350

Ételallergiával/ételintoleranciával kicsit körülményesebb a frissítés, hiszen jobban meg kell válogatnunk, hogy mivel pótoljuk az elvesztett kalóriát. Szerencsére az elmúlt években robbanásszerűen nőtt a kínálat a glutén-, laktóz és egyéb összetevőktől mentes táplálék-kiegészítők terén, így most már azok is megtalálják a … Tovább


Kategóriák: Egészség/Betegség, Frissítés

Kölespuding

kolespuding-recept

Hozzávalók: 1 rész (pl. csésze = 250 g) köles 3,5 rész folyadék (pl. 1,5 rész víz, 2 rész tej/növényi tej) ízlés szerint méz/cukor/édesítőszer ízlés szerint fahéjrúd, őrölt fahéj, kakaópor, vanília aroma ízlés szerint friss vagy aszalt gyümölcs, olajos magvak (pl. … Tovább


Kategóriák: Receptek

Melyek a legjobb vasforrások?

vasban-gazdag-etelek

A vashiány viszonylag gyakori a sportolók körében. Vegetáriánus és helytelen táplálkozás, illetve intenzív edzések is fokozhatják a vasvesztést. Dr. Demjén László a javasolt bevitel mennyiségére és forrásaira hívja fel a figyelmet. Miért hiányzik a vas? A vashiány (anemia) a világ … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Gluténérzékenység és sport

taplalkozas-glutenerzekenyseg-sport

Bár sokan gondolhatják, hogy a gluténérzékenység (más néven cöliákia) egy táplálékallergia, valójában egy örökletes, genetikailag meghatározott autoimmun betegségről van szó. Nem gyógyítható, de gluténmentes diétával nagyon jól karban tartható és kezelhető. Az autoimmun betegségek lényege, hogy a szervezet saját maga … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Verseny és edzés előtti táplálkozás

szenhidratfeltoltes-taplalkozas-tanacsok-futok-triatlonos

A jókedvű, hatékony edzéshez fel kell tölteni testünket üzemanyaggal. Az emberi szervezet működéséhez „hajtóanyagként” az energiát adó (kalorigén) tápanyagokat használja fel. Azok közül is kiemelt figyelmet kell fordítani a szénhidrátoknak, melyek testünk legfőbb energiaforrásai. Minden sportban, de az állóképességi mozgásformákban … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Energiabiztosítás sportolás alatt

sportitalok-fogyasztasa

Hosszantartó, intenzív állóképességi terhelés (pl. maraton, triatlon) során a felhasznált energia legnagyobb része (akár 80 százalék) szénhidrátból származik. Szénhidrátból, vagyis vércukorból, illetve izom- és májglikogénből. Elsőként az izmok glikogénraktárai használódnak el. Miután azok jelentősen lecsökkentek, más készletből kell üzemanyaghoz jutnia … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás, Frissítés

Fehérjék szerepe az állóképességi sportban

feherjek-sporttaplalkozas

A proteinek sportban betöltött szerepe, fontossága és a szükségesnél nagyobb fehérjebevitel teljesítményre gyakorolt hatása az egyik legtöbbet kutatott téma a tudósok, az edzők és a sportemberek körében. Proteinek élettani szerepe Bár a fehérjéket is az energiát adó (ún. kalorigén) tápanyagokhoz … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Zsírok szerepe az állóképességi sportban

sport-taplalkozas-zsirok-szerepe

A zsírokról és táplálkozásbeli szerepükről hallani jót is, rosszat is. Azt azonban fontos kiemelni, hogy jelentőségük a sportterhelés során kialakult energiaigény fedezésében vitathatatlan. Sőt, jelentőségük az edzettség kialakulásával egyre csak nő. A lipidek különböző mennyiségben és összetételben minden élő szervezetben … Tovább


Kategóriák: Táplálkozás

Szénhidrátok szerepe állóképességi sportolóknál

szenhidratok-allokepesseg

Sportolók esetén elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű szénhidrátbevitel, mellyel megelőzhető a vércukorszint-ingadozás, ezáltal a teljesítményromlás, továbbá elősegíthető a gyors regeneráció. Szervezetünk számára a szénhidrátok a legjobb energiaforrások. 1 g szénhidrátból 4,1 kcal (17,6 kJ) energia szabadul fel. A normális … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

A táplálkozás jelentősége állóképességi sportolóknál

taplalkozas-jelentosege-allokepessegi-sportoloknal-

Mai modern világunk igen népszerű témájává vált a korszerű, kiegyensúlyozott táplálkozás. Szinte mindenhol olvashatunk, hallhatunk róla és igyekszünk (vagy legalább szeretnénk) legfőbb pontjait betartani. Az egészséges táplálkozás nem jelent mást, mint a szervezet számára szükséges és a bevitt energia, tápanyagok … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Regeneráló táplálkozás

regeneracio-sport

A növekvő sportteljesítmény elérése több tényezőtől is függ. Természetesen szükség van egy megfelelően összeállított edzéstervre, továbbá fontos megértenünk, ismernünk a sporttáplálkozás alapelveit. Azonban ne feledjük: egy egyéni igényeket, szükségleteket kielégítő étrend által még közelebb kerülhetünk céljainkhoz. A megfelelő fejlődés harmadik … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás, Tanácsok

Sárgarépás szójafasírt

szojafasirt-recept-triatlon-recept

Hozzávalók 200 gramm szójagranulátum 1 marék zabpehely 6 evőkanál kifőtt barna rizs 1 evőkanál lenmag (vegánoknak) vagy 1 tojás (vegetáriánusoknak, húsevőknek) sárgarépa (ízlés szerint) 1 közepes fej hagyma 3 gerezd fokhagyma csemege fűszerpaprika ételízestő, só, bors, egyéb fűszerek víz olaj … Tovább


Kategóriák: Receptek

Versenynaptár


Tovább a versenynaptárhoz

Ajánló

Téged mi motivál?

Hírlevél feliratkozás

Triokos

Facebook

Küldd be receptedet!

Szavazás

Te használsz valamilyen étrendkiegészítőt (vitamin, ásványi anyag)?

Szavazás állása

Loading ... Loading ...

X