2017. június 25., vasárnap - Vilmos

Egészséges táplálkozás

Melyek a legjobb vasforrások?

vasban-gazdag-etelek

A vashiány viszonylag gyakori a sportolók körében. Vegetáriánus és helytelen táplálkozás, illetve intenzív edzések is fokozhatják a vasvesztést. Dr. Demjén László a javasolt bevitel mennyiségére és forrásaira hívja fel a figyelmet. Miért hiányzik a vas? A vashiány (anemia) a világ … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Gluténérzékenység és sport

taplalkozas-glutenerzekenyseg-sport

Bár sokan gondolhatják, hogy a gluténérzékenység (más néven cöliákia) egy táplálékallergia, valójában egy örökletes, genetikailag meghatározott autoimmun betegségről van szó. Nem gyógyítható, de gluténmentes diétával nagyon jól karban tartható és kezelhető. Az autoimmun betegségek lényege, hogy a szervezet saját maga … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Verseny és edzés előtti táplálkozás

szenhidratfeltoltes-taplalkozas-tanacsok-futok-triatlonos

A jókedvű, hatékony edzéshez fel kell tölteni testünket üzemanyaggal. Az emberi szervezet működéséhez „hajtóanyagként” az energiát adó (kalorigén) tápanyagokat használja fel. Azok közül is kiemelt figyelmet kell fordítani a szénhidrátoknak, melyek testünk legfőbb energiaforrásai. Minden sportban, de az állóképességi mozgásformákban … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Energiabiztosítás sportolás alatt

sportitalok-fogyasztasa

Hosszantartó, intenzív állóképességi terhelés (pl. maraton, triatlon) során a felhasznált energia legnagyobb része (akár 80 százalék) szénhidrátból származik. Szénhidrátból, vagyis vércukorból, illetve izom- és májglikogénből. Elsőként az izmok glikogénraktárai használódnak el. Miután azok jelentősen lecsökkentek, más készletből kell üzemanyaghoz jutnia … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás, Frissítés

Fehérjék szerepe az állóképességi sportban

feherjek-sporttaplalkozas

A proteinek sportban betöltött szerepe, fontossága és a szükségesnél nagyobb fehérjebevitel teljesítményre gyakorolt hatása az egyik legtöbbet kutatott téma a tudósok, az edzők és a sportemberek körében. Proteinek élettani szerepe Bár a fehérjéket is az energiát adó (ún. kalorigén) tápanyagokhoz … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Szénhidrátok szerepe állóképességi sportolóknál

szenhidratok-allokepesseg

Sportolók esetén elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű szénhidrátbevitel, mellyel megelőzhető a vércukorszint-ingadozás, ezáltal a teljesítményromlás, továbbá elősegíthető a gyors regeneráció. Szervezetünk számára a szénhidrátok a legjobb energiaforrások. 1 g szénhidrátból 4,1 kcal (17,6 kJ) energia szabadul fel. A normális … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

A táplálkozás jelentősége állóképességi sportolóknál

taplalkozas-jelentosege-allokepessegi-sportoloknal-

Mai modern világunk igen népszerű témájává vált a korszerű, kiegyensúlyozott táplálkozás. Szinte mindenhol olvashatunk, hallhatunk róla és igyekszünk (vagy legalább szeretnénk) legfőbb pontjait betartani. Az egészséges táplálkozás nem jelent mást, mint a szervezet számára szükséges és a bevitt energia, tápanyagok … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Regeneráló táplálkozás

regeneracio-sport

A növekvő sportteljesítmény elérése több tényezőtől is függ. Természetesen szükség van egy megfelelően összeállított edzéstervre, továbbá fontos megértenünk, ismernünk a sporttáplálkozás alapelveit. Azonban ne feledjük: egy egyéni igényeket, szükségleteket kielégítő étrend által még közelebb kerülhetünk céljainkhoz. A megfelelő fejlődés harmadik … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás, Tanácsok

Milyen porcerősítőt válasszak?

porc-felepites-porc-szerkezete-elettana

Sok embernek van porcproblémája, de a sok porregeneráló között eligazodni a piacon nagyon nehéz manapság. A legjobb, ha áttekintjük a porc felépítését és biokémiáját, így magunk dönthetjük el, hogy a saját problémánkra mely táplálék kiegészítő a legjobb. A porc biokémiája … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Mitől függ a kalóriafelhasználásod edzés közben?

biciklis-benti-edzes-vizivas

Kalória-kalória… Mindenki hallott róla, mindenki használja ezt a kifejezést, de pontosan mi is ez? Egy kalória azt az energiamennyiséget jelenti, amely 1 gramm víz hőmérsékletének 1 fokkal történő megemeléséhez szükséges. A SI mértékegységrendszerben megfelelője a Joule. 1 kalória 4,2 Joule-nak … Tovább


Kategóriák: Edzéselmélet, Egészséges táplálkozás

Az egészséges táplálkozás alapjai

egeszseges-taplalkozas345x345

Az egészséges táplálkozás alatt nem egy szigorú diétát kell érteni, aminek a lényege, hogy megfosztjuk magunkat bizonyos tápanyagoktól, sokkal inkább egy lehetőségre gondoljunk, amivel stabilizálhatjuk hangulatunkat, növelhetjük energiaszintünket és fenntarthatjuk egészségünket. Ahhoz, hogy a sportoláshoz megfelelően alakítsuk ki étrendünket, ismernünk … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás

Folyadékpótlás a téli edzéseken

teli-edzes-vizivas

A hidratáció nyilvánvalóan időszerűbb téma a nyári hónapokban, amikor egy-egy edzés során jelentősebb folyadékmennyiséget veszítünk. Ebből adódóan nyáron nehezebben tudjuk megfelelő szinten tartani a vízháztartásunkat, azonban a megnövekedett mennyiségű beltéri edzések, a melegebb, réteges öltözködés, illetve a hidegebb és száraz … Tovább


Kategóriák: Egészséges táplálkozás, Tanácsok

Versenynaptár


Tovább a versenynaptárhoz

Ajánló

Téged mi motivál?

Hírlevél feliratkozás

Triokos

Facebook

Küldd be receptedet!

Szavazás

Te használsz valamilyen étrendkiegészítőt (vitamin, ásványi anyag)?

Szavazás állása

Loading ... Loading ...

X